måndag 11 juli 2011

Träningvecka nr tre

Jag har haft en helt underbar vecka, jag återkommer om det i senare inlägg, men eftersom träningen har kommit lite i andra rummet så har jag reviderat mitt mål från att klara milen under 55 min till att klara den under 60 min, så kommande vecka ser ut så här:

Måndag Vila


Tisdag Distans •7 km behaglig fart från 6:00 - 7:00 min/km. Lyssna på kroppen och låt dagsformen bestämma. Tips: DistansInget krav på kvalitet, utan bara springa på. Känns ofta bra. 7 km

Onsdag Vila

Torsdag Intervall, Uppvärmning 2km,Tips: Uppvärmning10-15 min lugn löpning, stegrande efterhand. Förberedelse för ett kvalitetspass.•6x3min 90s vila. Fart kring 5:20 - 5:40 min/km Tips: IntervallUpprepningar i ett snabbare tempo. Kan se väldigt olika ut.•20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka)Tips: StyrketräningOftast räcker det med egna kroppen men det kan även vara med vikter. För löparen gäller fokus på mage, rygg och bål.•Nedjogg 2km Tips: Nedjogg10-15 min lugn avslappnad löpning för att springa bort eventuella slaggprodukter efter kvalitetspass. 7 km

Fredag Vila

Lördag Distans •10km lugnt, om du känner dig pigg så kör sista 3km ner mot 5:30 min/km Tips: DistansInget krav på kvalitet, utan bara springa på. Känns ofta bra. 10 km

Söndag Vila

Inga kommentarer: