fredag 1 juli 2011

Högtryck bye bye

Det har varit något varmt här de senaste dagarna. Så i natt sov hela familjen i källaren. Skönt för det är framförallt svalare men även mörkare.
Igår tog jag mig till gymmet på morgonen, innan de andra vaknat, för att inse att det går helt enkelt inte. Jag blir så otroligt varm på nätterna, temrometern visar 28-29 C inomhus och jag hade början till huvudvärk. Jag gick ändå in på gymmet, gjorde 100 crunches på pilatesboll, för att sedan åka hem igen.
Efter en dag med jobb, simskola (550m simmning för mig) och ett besök i staden, åkte jag tillbaka till gymmet och körde dagens intervallpass på löpbandet. Luftkonditionering hade suttit fint på mitt gym. Måste erkänna att jag orkade inte köra intervallerna helt ut, men det blev i alla fall 6km sammanlagt, och jag är mycket nöjd. Idag är det en välförkänt vila på schemat.




Sådana här varma dagar är jag glad över att amerikanen i mig såg till att skaffa en ismaskin för några år sedan, den har producerat på högvarv nu.

Tyvärr verkar det inte som om vi behöver bekymra oss om värmen det närmaste, inatt kom det ett välbehövt regn, och ett lågtryck är på väg in. Men det vänder nog snart igen!

Inga kommentarer: