söndag 17 juli 2011

Den amerikanska södern

Nashville... staden som andas musik, och inte vilken musik som helst, utan countrymusik!!!
Första kvällen här åt vi middag på hotellet och det var livemusik hela tiden. Me like! Efter middagen tog vi ett kvällsdopp i poolen, och Sixten simmade 10 simtag.


Gårdagen började jag med ett pass på hotellets gym. Det är inte i närheten av det gymmet vi hade på hotellet i Köpenhamn (som hade löpband med stora I-pad displayer), men det har två löpband, två crosstrainer och lite vikter och framförallt finns det luftkonditionering! Sen blev det poolen igen, och nu simmade Sixten ännu fler simtag.

Min amerikanska hotellfrukost

Fanny och Filippas amerikanska hotellfrukost
Vi åkte förbi familjen Hussey och lånade en gitarr till Fanny, av märket Taylor, som gjorde min dotter överlycklig. Vi stannade bara på en kopp kaffe, för Maria hade en del att göra, men idag ska vi dit igen och umgås lite mer. Det var jättekul att träffa henne, hon var sig lik. De bodde i ett helt underbart hus, med en fantastisk trädgård.



Sixten och Jackson fann varandra direkt, här sitter de och spelar Wii, men de var också på Jacksons rum och spelade trummor.

Eftermiddagen spenderade vi på 2nd ave. Det var en härlig pittoresk gata men barer och bootshops och överallt spelades countrymusik.


Mikael hittade en kompis

Även hundarna är coola här

 Filippa och Fanny slåss om samma kille!!!

Var bara tvungen att lägga ut en bild på min lunch, en jordgubbsallad, en av de godaste sallader jag någonsin ätit.



2 kommentarer:

Ulf Skoglund sa...

Jag gillar också countrymusik, så jag förstår att det måste vara helt underbart i Nashville.
Skönt att gå på höra på musiken. Ni har nog otroligt bra väder, för här regnar det.

Så det blir att vara inne i min stuga och ta det lugnt.

Ulf Skoglund sa...

Jag gillar också country musik, så det måste vara otroligt att vara i Nashville.
Skönt att Fanny fick låna en gitarr.
Ni har också bra väder där, för här hemma så regnar det.
Hälsa familjen från mig.