måndag 25 juli 2011

Sunday!

Det namnet passar här alla dagar, sun, sun, sun! Vi började dagen med en stor härlig frukost på altanen.


Sixten och Caleb spelade fotboll i trädgården med Calebs nya svenska fotboll
Efter frukosten gick jag och Mikael en promenad med Sixten på kick-board (som heter scooter här) till Starbucks och köpte kaffe och caffe latte. Vi stannade i parken på vägen hem och jag gick och hämtade Laura så hon kunde leka med Sixten.


Liksom alla andra söndagar ville familjen Robertson gå till kyrkan. De är Mormoner, och har en kyrka här i närheten. Fast att jag bodde med dem i över sju månader har jag aldrig varit med dem på en gudstjänst, men idag följde vi med hela familjen. Tre timmar lång var den, och uppdelad i tre olika sektioner. Det var faktiskt mer intressant än vad jag föreställt mig, framförallt de två sista delarna som handlade om hur vi kan göra för att bli bättre människor.
Tania hade förberett middagen, så det var bara att åka hem efter kyrkan och äta. Det visade sig vara en konsert i parken här brevid oss, så vi gick dit efter middagen. Det var ett tributeband till Bon Jovi som spelade.




Allt var frid och fröjd tills Sixten hängde på Laura på kick-boarden, det var ju trots allt andra dagen han körde. Jag såg aldrig när han föll, men sprang efter Tania som sett det.


Jag och Mikael tog med honom hem, och med lite M&M´s och ett DS-spel går det mesta över ganska fort.

1 kommentar:

Malin sa...

Hej på er alla !!!

Med ett stort leende på mina läppar kikar jag på alla härliga äventyr ni är med om...

Var rädda om er! Kram Malin