måndag 18 juli 2011

Träning vecka nr fyra

Förra veckan lyckades jag få till alla pass, vi får ser vad denna vecka har att erbjuda. Som jag skrivit innan så är detta träningsprogram från jogg.se.

Måndag Vila


Tisdag Distans •6km behaglig fart Från 6:30 - 7:30 min/km. Lyssna på kroppen. Tips: DistansInget krav på kvalitet, utan bara springa på. Känns ofta bra. 6 km

Onsdag Vila

Torsdag Intervall •Uppvärmning 1km Tips: Uppvärmning10-15 min lugn löpning, stegrande efterhand. Förberedelse för ett kvalitetspass.•4x5min fart 5:55 - 6:15 min/km vila 2 min Tips: IntervallUpprepningar i ett snabbare tempo. Kan se väldigt olika ut.•20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka) Tips: StyrketräningOftast räcker det med egna kroppen men det kan även vara med vikter. För löparen gäller fokus på mage, rygg och bål.•Nedjogg 1km Tips: Nedjogg10-15 min lugn avslappnad löpning för att springa bort eventuella slaggprodukter efter kvalitetspass. 5 km

Fredag Vila

Lördag Tröskel •Tröskelträning/snabbdistans 4km + 2km Fart 6:10 - 6:25 min/km 3 min vila mellan. Tips: TröskelträningLigger i en ganska hög distansfart, utan att dra på sig syra. Kring 85% av maxkapacitet. Skall kännas tufft, men ändå att man har en växel eller två kvar. 6 km

Söndag Vila

Inga kommentarer: