lördag 2 juli 2011

Anns ljuva hotelliv

Den 2a juli, det är min och Mikaels bröllopsdag idag ♥♥♥ Men just denna helgen har han ett event med sitt jobb, så vi firade igår. Efter att jag jobbat och Sixten haft avslutning på sin simskola så åkte vi till Falkenberg och Hotell Strandbaden. Tjejerna fick stanna hemma, och det skulle Sixten också gjort om vi fått tag på barnvakt till honom, men det fick vi inte. Så han följde med oss och det var jättemysigt!


Mikael och Sixten checkar in

Hotellobbyn
Jag och Mikael var här senast i december. Då bodde vi på hotellet och åt julbord här med hans jobb. Därför hade jag inte speciellt höga förväntningar igår när vi anlände, för jag minns att jag tyckte det var ganska slitet och nedgånget. Men här hade det hänt grejer. Det var helt nyrenoverat, jätteläckert! I onsdags hade de haft invigning. De har verkligen hittat en härlig, hemtrevlig men ändå lite lyxig stil, lite åt New England men mer gedigen. Så här vill jag ha det hemma.


Väl på plats åt vi en underbar middag i restaurangen som också den var nyrenoverad och smakfullt inredd. Vi fick ett bord precis brevid scenen och här underhölls vi av ett band som spelade mycket bra, även det var stor skillnad sen sist.


Sixten ville inte bara sitta och prata utan gick och tittade på den vackra havsutsikten.


Få saker går upp mot en hotellfrukost!!!
Sixten njuter av sin frukost, han åt bla gravad lax den lille gourmén

Dagen idag, har jag och Sixten spenderat i Ullared. Han har ett tålamod av guld, för han gick snällt med mig när jag kollade bland hyllorna. Jag är mycket nöjd med dagens inköp och det är Sixten med som hittade Michael Jacksons dansspel på WII som han köpte.

Inga kommentarer: