onsdag 27 juli 2011

Hollywoodskylten och "So random"

Jag vet faktiskt inte varför jag inte gjort det tidigare, men jag har aldrig varit på någon av utsiktspunkterna för Hollywoodskylten. Så idag var det premiär för hela familjen. Vi åkte till Griffith Park och det var jättefint där.


Eftermiddagen och kvällen har knappast varit de roligaste i mitt liv. Fanny och framför allt Filippa har länge velat gå på inspelningen av en Disneyshow, så vi hade sen en månad tillbaka bokat biljetter till "So random". Först köade vi i lite mer än två timmar, jag vägrade dock att sitta still utan gick fram och tillbaka för att få lite motion denna dötid.


Väl inne fick föräldrarna ett eget rum men två tv-apparater i och barnen fick sitta i publiken. Kul för dem! Alla scener togs om flera gånger, som tur var satt jag brevid trevliga människor varav den ena var svenskättling och pratade lite svenska. Plötsligt hörde jag hur de mellan två tagningar välkomnade upp två tjejer från Sweden på scenen. Genast blev den här kvällen något bättre, för uppe på scenen stod nu Fanny och Filippa och sjöng "Diggi-Loo Diggi-Ley" på svenska. Andra föräldrar vände sig om mot mig och ropade. Det var bara att svara "Yes, that´s my girls" med ett leende.
Inspelningen tog sammanlagt 5,5 h, puh, och sen tog det ytterligare 30 min innan jag fick ut tjejerna därifrån, de hade så många de skulle prata med, och skådespelarna tycket det var så kul att de var från Sverige.
Med facit i hand så var det helt klart värt att jag satt och hade lite tråkigt, när jag visste att de hade så otroligt kul.


Förmodligen världens trevligaste vakt!
Tyvärr fick man inte ha med telefon eller kamera in, så vi fick lägga våra hos dem som stod framför oss i kön, deras bil var parkerad precis utanför ingången. Så tyvärr inga bilder inifrån.


Mikael tog ett kort på oss när vi kom tillbaka till hotellet

Mikael och Sixten fick en mysdag för sig själva, de hade bl.a. varit på Santa Moncia Pier och åkt parisehjulet.


Inga kommentarer: