tisdag 11 januari 2011

Vardagsglamour?

Att ta hand om tvätten är väl något av det mest oglamourösa som finns. Detta evighetsjobb, så fort man tror man är klar så ligger det en liten ny hög där och bara väntar på att få bli tvättad. Förut brukade jag ställa mig framför tvn och titta på vad som bjöds, vilket oftast inte var nåt speciellt.
Nu har jag flyttat in högen i barnens sång- och dansrum och ockuperat musikdatorn. Jag tackar gudarna för TV-play. Nu kan man se alla bra program man missat och samtidigt göra lite nytta.
Ett av mina favoritprogram är, inte helt oväntat, Svenska Hollywood fruar, och det har jag redan strukit mig igenom. Nu tittar jag på Pensionärsjävlar, haha vilket underbart program, det är rena frödjen att få vika tvätt till det.
Jag vet inte om jag kan kalla det glam, men det har blivit mycket, mycket roligare med tvätt!

1 kommentar:

Smultron på ett strå sa...

Haha, jag kör samma knep. Tittar nästan aldrig på tv, prioriterar oftast ner det långt ner på listan, men ska man ändå stryka eller sortera tvätt kan man ju kolla på nåt bra program som man känner att man missat! Ha det gott//kram maria