söndag 23 januari 2011

A material girl!

Trodde nog inte det skulle drabba mig men det är bara att erkänna; Jag är mycket glad över min nya dator och min nya telefon!!!
Datorn är en guldfärgad Dell, passar perfekt för en Habowoodfru. Och den gör faktiskt att allt kontorsarbete blir liiite roligare. Framför allt för att den inte stänger av sig själv med jämna mellanrum, som min gamla gjorde.

Jag är på inskolning vad det gäller min nya telefon. Har precis lärt mig "checka in" via facebook. Ska lära mig att blogga från den, nån som har några tips??? Har du några roliga appar du kan rekommendera?
Internet, facebook och mail i all ära, men vad jag nog ändå tycker är bäst med telefonen är en egenskap som mina senaste också haft; Att kunna lyssna på ljudböcker. Jag bestämde mig redan från början att jag skulle vara aktiv när jag lyssnar. Så jag tränar, promenerar, städar eller pysslar i trädgården när jag lyssnar. Känns bra att slå två flugor i en smäll.

Nu ska jag fortsätta min slapparsöndag med att surfa runt lite, och kolla upp tips inför vår kommande USA-resa...

2 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Visst är det kul med tekniska prylar, speciellt med dem som gör livet lite lättare på något sätt! Synd bara att det ska vara så himla segt att lära sej hur de funkar.../kram maria

Maria sa...

Du har verkligen gjort ett bra köp att du köpt dig en Iphone, riktigt bra telefon om jag får säga det. Jag är toppen nöjd med min även om min inte är en 4:a som din verkar vara. Den synkar så bra med min dator också (mac) så det känns extra bra. Men din dator verkar ju väldigt bra. Va vill du ha för typ av appar ? Jag är också ute efter tips på appar... jag har en del... men jag vet inte vad du är ute efter ?
Lycka till med din nya dator och din nya telefon!!!! Teknikprylar är toppen tycker jag - När de fungerar vill säga! Älskar att hålla på med min telefon och dator!!! :-) Var rädd om dig Ann! KRAM, Maria