måndag 3 januari 2011

Back in business

Som frisör får jag ofta frågor som: Vad är det som gäller nu? Vilka frisyrer är det som är inne?

Det som idag är på modet är så oändligt mycket. Egentligen handlar det mer om att var och en ska hitta sin stil. Det är underbart att få plocka fram det där fina som finns i var och en, och se hur personen växer när hon eller han har en frisyr de trivs i. Jag tycker att det är viktigare att du som kund trivs och bär upp din frisyr, än att jag som frisör ska trycka på dig en frisyr bara för att den är ”inne” just nu, nej mode är så mycket mer.


Mitt tips är att du, innan du går till frisören kollar på massa olika frisyrer och tar med dig lite bilder till salongen som du visar för din frisör. Ofta har man ändå en bild i huvudet, hur man vill att det ska se ut. Det är inte alltid så lätt att som kund förklara och inte heller som frisör att förstå. Bilder förenklar en hel del. Utifrån en bild kan jag som frisör tala om ifall den här frisyren kommer att passa dig och ditt hår.


Jag tycker också att det är kul om du vågar testa lite nytt, kanske en ny färg, en ny frisyr eller varför inte extensions! Det är att sätta guldkant på tillvaron. Låt dig inspireras!!!


Själv tycker jag det är viktigt men framför allt kul att hålla mig à jour på vad som händer på frisyr fronten. Det gör jag genom att besöka frisörmässor, gå på olika visningar, men också genom att bläddra i tidningar, surfa på nätet och titta på folk på stan. Inspiration finns att hämta överallt.


 Studio H´s hemsida kan du få lite tips under fliken Inspiration. Eller på vår facebook sida.


Bilderna här har jag fotat från en helt ny tidning som heter Trend-Frisyrer 2011.

Inga kommentarer: