lördag 8 januari 2011

Jag, en nybörjare

Ojojoj, det finns massa områden där jag kan kalla mig nybörjare, blogga är en av dem. Men tro mig, det finns en hel del fler...
På förmiddagen tog vi en tur till Scandinavian Photo och kollade på systemkameror. Jag har fått lite tips via facebook men tar tacksamt emot fler. Nybörjare är bara förnamnet på vad jag är när det gäller att fotografera. Killen i butiken rekommenderade en Nikon D3100 som en bra nybörjarkamera. Vad har ni blogger lovers out there för erfarenheter av systemkameror???
Vi fick ett trevligt besök av Malin och Matilda som hjälpte oss att göra en god fruktsallad. Matilda lånade Fannys gamla, dock minimalt använda längdskidor, kul att de används!

 Till fruksalladen gjorde jag en sås på Kesella 1% och rivet skal och saften från en lime.

Fanny fick bilderna ifrån Tilda idag. Hon ska ta en närmare titt på dem imorgon och bestämma vilka Tilda ska redigera åt henne. En bild ska till slut bli den som representerar Fanny och hennes låt på Spotify.

1 kommentar:

Malin sa...

Tack snälla för att vi får låna skidorna. Matilda kämpar på i spåren. I dag var vi på Öxnehaga men vädret gjorde det kämpigt.

Ha det gott!
Kram malin