lördag 29 januari 2011

Stora djur...

Eftersom Mikael redan i onsdags lämnade oss för att styla ner på skidor i de Österrikiska alperna och Fanny och Filippa tog bussen igår till den kungliga huvudstaden, så är Sixten och jag ensamma hemma. Det har vi firat ordentligt. Vi började redan när vi släppt av tjejerna vid bussen. Först åkte vi en sväng till leksaksaffären, sen kom dagens stora överraskning; Rosenlundsbadet! Sixten tyckte att vågorna till och med var roligare än att spela dataspel, inget dåligt betyg. Här kommer ett litet utdrag ur vår konversation i vattnet:
Sixten: Mamma, elefanter är rätt stora djur va?
Jag: Ja, det stämmer, de är jättestora.
Sixten: Men inte så stora som dig va?

Hmm, funderar på att lämna tillbaka biljetterna jag bokat till dagens bio "Yogi björn". Nej, jag skojar bara, jag skrattar fortfarande, tur för honom att jag var på bra humör...

2 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Är det inte så att av barn får man höra sanningen? :-) vilken underbar kommentar! Men man ska ju också komma ihåg att barn ibland har väldigt konstiga perspektiv på saker och ting! //kram maria

Maria sa...

Du ska vara glad att han inte samtidigt frågade dig om det fanns dinosaurier när du var liten ;D