söndag 2 januari 2011

Mot oändligheten, och vidare...

Idag har jag haft en riktig slappardag. Jag har faktiskt njutit av ledigheten hela tiden, riktigt laddat batterierna. Det känns helrätt att gå till jobbet imorgon, och jag är lyckligt lottad som har världens bästa jobb.


Hmm... jag har inte bara slappat... det blev en tur till gymmet, och en timmes bodypump, såklart!





Dagens middag: Parmalindad fläskfilé
  • 500g fläskfilé
  • 100g lufttorkad skinka
  • 1dl riven parmesanost
  • 5-6 soltorkade tomater
  • färsk basilika
  • 1-2 pressade vitlöksklyftor
  • salt peppar
  • lite smör att steka

Ugn 225c. Skär ett snitt i fläskfilén. Hacka tomaterna och basilikan, blanda dessa med parmesanost och pressad vitlök, och fyll skåran. Linda skinkan runt om. Stek hastigt runt om på hög värme i lite smör. Lägg över i en form och ställ mitt i ugnen ca 15 min.

Nyttiga såsen:

  • ca 10 soltorkade tomater
  • 250g kesella lätt 1%
  • ev salt och peppar

Bara att blanda ihop!

Jag serverade detta med blandade ekologiska bönor och en sallad.

1 kommentar:

Smultron på ett strå sa...

Hej, tack för din kommentar hos mej! Vilket recept, vad gott det låter. Ska testas till trettonhelgen! //kram maria