lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År!

Vår nyårsafton blev precis så kul som jag hoppats på. Vi var hos familjen Axelsson, tillsammans med familjerna Gustavsson, Berg och Alkemark. I vanlig ordning så hjälptes vi åt med maten som denna dag hade Libanesiskt tema. Vi fick kycklingspett på vår lott. Men det bjöds även på falafel, bulgursallad, hummus, lammfärsspett och goda såser mm, underbart gott!

Till efterrätt serverades inkokta päron med vit chokladsås och glass, yummie!!!

Filippa stod för underhållningen. Trolleri-show!!! Hon är riktigt skicklig!

Till Magnus stora förfäran så bjöd vi inte på så många zumbamoves, men alla verkade väldigt intresserade och jag tror att TV-shop versionen kommer finnas i några av mina vänners hem innan detta året är slut.

Min nyårsfrisyr: Först tuperade jag hela håret, sen delade jag upp håret i två tofsar, en mitt uppe på huvudet och den nere i nacken. Lockade den övre tofsen i tunna slingor med en plattång, för mitt överhår är i så olika längder, den nedre tofsen lockade jag i tunna slingor med locktång. Fäste fast slingorna med hårnålar och sprayade massa med Matrix Proforma hårspray.

Nyårslöfte: Ja, jag ska inte äta godis, av två anledningar: Det är onyttigt och det kostar massa pengar!!!

Idag har jag varit på jobbet, inventerat och städat. På kvällen var vi hos Atterlings, de hade renoverat sen vi var där senast, och deras nya kök var jättefint!

Jag önskar er alla allt det bästa under 2011

Inga kommentarer: