onsdag 12 januari 2011

Före - Efter

Några veckor innan jul hade vi mingelkväll på Studio H."Before Christmas" kallade vi den. Här bjöds på härlig, julig mingelmat av Familyfood och Fröken Frö visade julens blomsterarrangemang. Vi tog en liten summa i inträde som oavkortat gick till Linda Carlgrens insamling till cancerfonden.
Jag hade sen tidigare efterlyst en gör-om-mig modell, och det var massa som var intresserade. Jag valde Anita som min modell för kvällen.
Före
Efter
Tanken var att min modell skulle få en frisyr som passar henne och som fungerar i vardagen. Jag färgade Anitas utväxt med en något ljusare brun ton än den hon var färgad i sen tidigare. Sedan blekte vi upp slingor till en ännu ljusare guldbrun ton. Håret klipptes i en klassisk bob. Jag fönade först hennes hår och lockade sen frampartiet med en plattång. 
Avslutningsvis använde vi mineral make up från ArtDeco.
Visst blev hon fin!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

hej! det är ju min kollega!!! Så fin!

kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/