tisdag 4 januari 2011

Lite smicker...

...förgyller ens vardag. Den här artikeln är hämtad ur dagen tidning (JP), och som Habowoodfru blir jag självklart smickrad och glad.

Det finns mycket som är bra med Habowood, och jag vill framhålla vår fantastiska Kulturskola med Fredrik Hempel i spetsen. Jag tror på fullt allvar att vi har Sveriges, kanske världens bästa Musikskola!!! Jag är oerhört tacksam att mina barn har förmånen att få gå i denna skola. Här erbjuds diverse instrument, sång, kör, popband, dans och drama. Musiklärarna är ett riktigt härligt gäng som verkligen engagerar sig i eleverna, men som också själva underhåller och uppträder så att vi vanliga får njuta av dessa förmågor. Ta bara Nina Bjurnstedt (Fannys sångpedagog) t.ex. som utöver sin lärartjänst jobbade som kapellmästare i ”Här är ditt liv” och tog med flera av lärarna som sina musiker. Bra gjort Nina!

Kulturskolans dansuppvisning

Jag önskar att jag hade haft en sådan skola där jag växte upp, då kanske jag inte hade varit den musikaliska analfabet jag är idag. I fyran försökte jag mej på gitarr, men när ”Hang down your head Tom Dooley” är det poppigast man får spela, ja… vad ska man säga? Det blev ingen popstjärna av mig inte!!!

Det är inte varje dag man som 41-årig Habowoodfru får smicker av en snygg 20-årig melodifestivalsartist, men PLÖTSLIGT HÄNDER DET

Mitt ödmjukaste smicker idag går till en annan Habowoodfru, Linda som så generöst delar med sig av sitt liv. Och som trots en fruktansvärd sjukdom ändå ser till att ha kvalitet i sitt liv, vilket fler av oss borde göra, ingen av oss vet ju när våra dagar är räknade. Tack Linda för att du på ett ödmjukt sätt ger mig lite perspektiv på tillvaron.

Inga kommentarer: