tisdag 7 februari 2012

Scary, scary

Vad mer kan vara otäkt i London än att gå över ett övergångsställe? Allt är ju bakvänt! Höger, vänster, höger - hur svårt kan det va!
Jag gjorde något annat, riktigt läskigt idag. Jag läste ett stycke ur min blivande roman, högt för hela klassen. Det kanske inte låter så farligt, men tro mig, jag satt och skakade hela tiden.
När det väl var över kändes det bara skönt. De flesta skrattade där de skulle och jag fick bara positiv feedback.

Idag började vi klockan 11 och hela morgonen satt jag och skrev. Under våra arbetspass får vi olika skrivuppgifter. En av dem var att först välja en av massa olika klänningar.


Sen skulle vi skriva en scen där denna klänningen fanns med. Min hamnade på ett coctailparty i LA.

Jag är inne på tredje dygnet här och först ikväll har jag sysselsatt mig med shopping. Det var inte otäckt alls utan ren och skär njutning.



Detta och lite till ska jag trycka ner i mina redan välfyllda väskor. Jag har med mig en väskvåg, så ca två kilo till får jag shoppa innan det blir att ta på sig massvis med kläder inför hemfärden.



Inga kommentarer: