måndag 27 februari 2012

Bokförlagsträff

Det är inte varje dag man får en inbjudan från ett bokförlag (inte än i alla fall). Men jag trodde inte jag skulle kunna gå. Mikael hade sen länge bokat in att han skulle till Stockholm för att se på Thåström och Sixten hade avslutning på sin bandy ute på Råslätt. Gissa om jag blev glad när mina goa svärföräldrar tog hand om Sixten och såg till att han fick gå på sin avslutning, och att jag fick mingla med författare och bokfolk på förlagsträff i Forserum denna soliga söndagseftermiddag.
Jag samåkte till Duo Dito förlag med min vän Lotta, hon som har introducerat mig till den här skrivarvärlden. Och det var så kul att träffa Birgitta igen, från min kurs i London som också tagit sig dit. Hon hade med ett signerat exemplar av hennes "Den musikaliska musen Ebba"



Här var åter igen en salig blandning med härliga människor, de flesta med en historia att berätta eller som redan fanns i tryck. Vi fick alla presentera oss och våra eventuella projekt för varandra. En del delade med sig av riktigt gripande livsöden. Tack för att ni vill och vågar!
Det var flera böcker jag hade velat köpa med mig, men bestämde mig för Hanna Lans "Som någon annan bäddar". Men även böcker som "My" och "Refuserad" av Desirée Fredlund och "Om ett missfoster" av Pauline Wågström lät väldigt intressanta, för att nämna några.





3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Kul med bilder!
Hoppas vi ses igen i liknande sammanhang, all form av nätverkande är bra!
:)

Anonym sa...

Vilket jättetrevligt kortreportage från Bokeriminglet - precis så var det! - Och nu har jag gått med i Egenutgivarna!
Hälsar Birgitta

Hanna Lans sa...

Jättekul att ses! Återkom gärna med vad du tyckte om boken.