söndag 5 februari 2012

Håruppsättningskurs

Det finns så otroligt mycket fint man kan göra med håret. Ibland behöver man bara få lite tips och en liten knuff i rätt riktning. Ofta handlar det om att våga testa, våga vidga sina vyer.

Igår hade jag uppsättningskurs för Madeleine och Cathrine som ville lära sig hur de sjäva kan sätta upp sina hår.

I stort sett alla uppsättningar kräver en riktigt bra tupering, och för det behövs en bra pinnkam. Utöver det behövs ett hårt spray, jag använder alltid Matrixs Proforma och glansspray, där jag föredrar Manyas Diamond, plus lite hårnålar.


Till denna frisyren använde jag en hårutfyllning. Den ser ut som en korv som jag sedan rulllade upp håret på.

 Nästa frisyr böjade jag igen med tupering. sen gjorde jag en inbakad fläta i luggen. Allt hår fästes i en tofs på ena sidan. Här delade jag upp håret i minde slingor som jag formade till lockar, och fäste med hårnålar.




Nu till min "Prinsessan Madeleine frisyr".


Plockade undan överhåret i en klämma så länge, och fäste bak sidohåret med hårspännen. La sedan ner överhåret, som jag tuperat lite till, så att det täckte över spännerna.



Inför nästa frisyr lämnade jag kvar sidohåret som jag senare plattade ut med plattång och fäse baktill för att få intill frisyren lite. Jag satte spännen vågrätt för att ha något att fästa i (gjorde på samma sätt i första frisyren).


Till den här frisyren använde jag ingen utfyllnad utan bara det egna håret.

Avslutningsvis lockade jag håret, både med en konisk curler och med plattång.



Inga kommentarer: