söndag 26 februari 2012

AW på spinnet

Parkeringen var så gott som fullsatt men jag lyckades hitta en liten lucka.

FULLSATT däremot, stod det på skyltarna när vi gått in i entrén till Spinnet i fredags kväll. Jag har inte sett så mycket folk där sen cykelfesten. Tack och lov var vi föranmälda och kunde hänga av oss i ett provisoriskt kapprum. Jag flyttade lite på en sopkvast som någon använt som hängare och la min kappa över ett hopfällt bord som stod lutat mot väggen. Mikael och Magnus beställde dricka och jordnötter i baren och Anette hade tur som hittade några lediga stolar, sådan lyx som bord kan man inte räkna med när man trillar in en timma efter insläpp.

Det är som hämtat ur ett avsnitt av ”Hem till gården”, när man ser hur invånarna i det lilla samhället Habowood samlas i den gamla lokalen där det luktar riktigt gammalt trä och opiskade mattor. Här skålas det i öl och vin och glada skratt hörs mellan låtarna. Några av stolarna ser säkert likadana ut, men de flesta är helt olika varandra i en salig blandning. Utmed väggarna finns soffgrupper som andas 70-tal. Mitt i salen hänger ljusa skynken och lite här och var står det palmer och plastblommor - jag bara älskar det här stället.


Kvällens underhållning stod Hans "Ludde" Ludvigsson för. Jag har hört mycket gott om honom men aldrig sett honom live förut. Tror ni jag blev besviken? Nej, inte en chans! Självklart spelade han mest Spingsteen-covers, men han blandade upp det med en del andra godingar.

Bra eller dåligt, men allt som fanns i baren tog slut en timma innan allt var slut!


Inga kommentarer: