torsdag 9 februari 2012

Jag älskar London

Först blev det en morgonpromenad på gatorna runt om här där jag bor. Av någon konstig anledning vaknar jag tidigt fast jag går och lägger mig sent, och känner mig ändå utvilad. Det händer aldrig hemma.
Kl 10 träffades vi alla på bokhandeln Waterstone som ligger vid Piccadilly Cicus, där vi fick dagens uppdrag. Vi fick välja två siffror och två bokstäver. Detta blev koordinaten på en Londonkarta och under dagen skulle vi ta oss till dessa platser och göra skrivövningar som vi fått. Min första plats blev Piccadilly Cicus, jobbigt!


Min andra minns jag inte, för jag var busig och valde en helt egen istället. Jag steg av tunnelbanan vid Warwick Avenue, bara det fick mig att börja nynna på Duffys hit. Sen tog jag mig till Maida Vale, efter ett tips av Lena vars blogg jag läser. Det var verkligen ett mysigt ställe. Här satte jag mig på ett fik där och skrev.


På British Museum träffades vi igen på Afternoon tea. Jag och några till tog med champagne.


Alla ville föreviga detta



Till kvällen hade vi bokat teaterbiljetter, Oscar Wildes "The importance of being Ernest" och efter det var vi några stycken som satte oss på en pub här i närheten och pratade och pratade till de stängde.

Inga kommentarer: