måndag 1 augusti 2011

Hur går det med träningen?

Dags för 6e veckan på träningsprogrammet för tjejmilen! And it goes something like this:

Måndag Vila


Tisdag Distans •12km behaglig fart Från 6:30 - 7:30 min/km. Lyssna på kroppen! Tips: DistansInget krav på kvalitet, utan bara springa på. Känns ofta bra. 12 km

Onsdag Vila

Torsdag Intervall •Uppvärmning 1km Tips: Uppvärmning10-15 min lugn löpning, stegrande efterhand. Förberedelse för ett kvalitetspass.•5x5min fart 5:50 - 6:10 min/km vila 2 min Tips: IntervallUpprepningar i ett snabbare tempo. Kan se väldigt olika ut.•20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka)
Tips: StyrketräningOftast räcker det med egna kroppen men det kan även vara med vikter. För löparen gäller fokus på mage, rygg och bål.•Nedjogg 1km Tips: Nedjogg10-15 min lugn avslappnad löpning för att springa bort eventuella slaggprodukter efter kvalitetspass. 6 km

Fredag Vila

Lördag Tempo •Snabbdistans/tävling 8km Fart 5:55 - 6:05 min/km Tips: TempoEtt snabbare pass i eller nära tävlingsfart. 8 km

Söndag Vila

Inga kommentarer: