fredag 5 augusti 2011

Huntington beach och US Open of Surfing

Sixten har blivit väldigt bortskämd här, både vad det gäller att spela dataspel, kolla på tv och äta sötsaker. Men vadå, det är ju semester. Till frukost gjorde Caleb sina special pannkakor och Sixten fick smaka, Choclatechip pancakes.


Strax innan lunchdags gav vi oss av till Huntington Beach. Här har Caleb sin Surfcamp, tre timmar om dagen denna veckan.

Sixten och Filippa



Vi fortsatte mot Huntington Pier där US Open of Surfing pågår. Förutom surfing var det BMX, skateboard, uppträdande mm. Som en stor härlig festival.
Sist jag var här var det helt folktomt, det har hänt en hel del på 21 år!



På kvällen spelade svenska "The Sounds" som är otroligt populära här. Fanny och Filippa gick på konserten med Mckay, Connor och Zeinah. Konferencier var Vanessa Hudgens från "High School Musical" 

Jag lyckades fånga Maja i "The Sounds" på bild. Kan du se henne?



Det har alltså varit ytterligare en härligt galen dag här, i det stora landet i väst. Vi har lovat varandra att det ska inte ta sju år tills vi ses igen. Vi har en hel del att bjuda igen, så jag hoppas att familjen Robertson gör slag i saken och kommer till Sverige snart. Vi har planerat att de ska komma på vintern så vi kan åka skidor tillsammans, eller hur Tania?


1 kommentar:

Ulf Skoglund sa...

Många härliga bilder. Att resa i USA är ett verkligen äventyr. Bra väder har Ni också.

Vi har haft fint väder några dar. Så nu passar jag på att byta altantaket till min stuga.
Hoppas få på det nya "innan" regnet.

Skönt att kunna svalka sig i sjön emellanåt.