fredag 19 augusti 2011

A European Actor´s Guide to Breaking into HOLLYWOOD

Hur svårt kan det va? Nej, jag menar inte att slå i Hollywood, för det tror jag verkligen inte är lätt sak. Nej, jag syftar på att få till en träff med Martina Lotun som gick i min paralellklass från ettan till nian.
Martina bor numera i LA. Därför tänkte jag, när jag ändå var där, att det skulle vara kul att träffa henne. Min familj och jag spenderade tre dagar i Hollywood under vår semester och de var som resten av våra dagar, fullspäckade. Så verkade även Martinas schema vara, för den här tjejen ligger inte på latsidan. Som tur var reste hon hem till Sverige strax innan vi återvände.
Igårkväll fick vi äntligen en liten fikastund ihop. Jag slutar nog aldrig att förundras över hur intressant det är att lyssna på andra människors livshistorier.
Att hon skrivit en bok, visste jag sedan innan. Den heter A European Actor´s Guide to Breaking into HOLLYWOOD. Så om du funderar på att göra karriär i Hollywood, kan du spara både tid och pengar genom att läsa denna bok.

En Habowoodfru och en Hollywoodfru

Vad jag däremot inte visste var att hon spelar en roll i "The Girl with the Dragon Tattoo". Wow! Nu blir det ju ännu mer spännande att se den!
Men det som ändå imponerade mig mest var att hon precis som Kronprinsessan Victoria väntar sitt första barn. Det tycker jag är riktigt häftigt.

Det var också mysigt att träffa Martinas mamma, som fyller år idag, så Grattis Ulla-Britt!

Själv att jag är bra på att följa mina drömmar, sätta upp mål och jobba efter dem. Men jag inspireras av att lyssna på hur andra gör och vad det är som driver dem. Så när vi nu inte fick till någon träff på andra sidan jordklotet var det ju tur att denna sidan fanns.

Inga kommentarer: