tisdag 2 augusti 2011

Löparskor för hela slanten

Senast jag var i USA var 2008. Då skulle jag köpa löparskor och bad en kille i affären om hjälp. "Vilken färg gillar du" frågade han. Redan då borde jag fattat att den här killen kan inget om löparskor. Men dum som jag var köpte jag ändå dem dom han rekommenderade. Åven om löparskor här är billig jämnfört med Sverige, så blev det här ett dyrt köp. Jag hade inte använt skorna speciellt länge när jag fick problem med ett knä.
Idag åkte vi till ett ställe som Tania rekommenderade, Roadrunner sports . Här kändes det som de visste vad de snackade om. Ett test tog 12 min och då mätte de fötterna, kollade hur, och hur hårt man trampade ner, de kollade pronation och vi fick springa på ett löpband. De värmde också individuella sulor åt oss och formade dessa på våra fötter.



Nu är vi förhoppningsvis fyra stycken i familjen som har perfekta löparskor.
Eftermiddagen och kvällen var vi ute och vandrade, till ett litet vattenfall. Det var en jättemysig tripp och Sixten höll sig framme i täten hela tiden. Han tyckte det var ett riktigt äventyr.






Det var både varmt och hög luftfuktighet så vi skulle nästan behövt bada när vi kom fram.
Vattenfallet var inte så stort, men det var gulligt och precis som resten av omgivningen, lite sagolik.

Inga kommentarer: