måndag 30 maj 2011

A personal hairdresser

Det var vad jag fick vara åt Sandra idag, hennes personliga frisör! Mitt motto är ju: Det vill gärna bli bra!!! Men ibland går inte allt som på räls utan man får ta till lite resevplaner.
Sandra kom tidigt till Studio H idag för att fixa sin balfrisyr och under tiden skulle hennes mamma fixa rosorna som skulle pryda frisyren. Vad som inte fanns med i beräkningen var att det var mors dag igår och alla röda rosor här omkring var slut. Som tur var hade jag bestämt sen innan att jag skulle in till en frisörgrossist i Jönköping för att fylla på lagret lite, och hade därför inte några kunder inbokade direkt efter. Sandras mamma ringde en blomsteraffär i stan och, bingo! De hade kvar röda rosor. Så efter att ha gjort klart frisyr och make up, så begav vi oss till staden, och jag fick helt enkelt jobba vidare i blomsterbutiken. Vad gör man inte för sina kunder!




Inga kommentarer: