måndag 30 maj 2011

Mors Dag

Min Mors Dag kunde varit mycket, mycket bättre. Fast det beror inte det minsta på min familj utan det lilla faktum att när jag skulle ta på mig så råkade jag sträcka mig och fick sån fruktansvärd nackspärr som satt i hela dagen. Jag är samtidigt tacksam att den, om den nu absolut skulle drabba mig, gjorde det just då och inte i lördags, då jag hade en brud eller idag när jag har en baluppsättning. Lucky me!


Jag blev i alla fall firad av värdens bästa familj. Först med en god fruktsallad på förmiddagen, sen på kvällen med grillat kött från Kvills. Närproducerat ska det va! Till det grillad sparris och champinjoner, sallad och gorgonzolasås. Jag skulle bara ta en matsked sås sa jag, och det slutade med att jag skrapade rent kastrullen, mmm va gott det va!



Ikväll blir det spännande, vi ska på föräldramöte i Sixten förskoleklass och ska för första gången besöka nya Alléskolan här i Habowood. Det kommer bli hans tillhåll i alla fall de närmaste sex åren, kanske högstadiet med.

Inga kommentarer: