torsdag 26 maj 2011

Älskar inbjudningar

Jag hade mina misstankar när jag såg två bekanta ansikten i den bil som precis la ett brev i min brevlåda. Ivrigt slet jag med mig posten in och där låg brevet, som redan på kuvertet avslöjade vad det handlade om; Årets Cykelfest!!! Wiiiieeee!!!

Så här står det i inbjudan: "För tredje året i rad är det dags för cykelfesten i Habo så plocka fram hojen, pumpa upp däcken och smörj kedjan. För nu är det cykelfest. Kvällen då vi är både värdar och gäster hemma hos varandra. Cykeln tar oss mellan förrätt, varmrätt, dessert och slutligen gemensam fest i hyrd lokal"

Vi har varit med båda förgående åren. Först bjöd vi på varmrätt, vilket blev Grillad & ångkokt kyckling med egenodlade primörer och gorgonzolasås serverat med klyftpotatis. Förra året hade vi efterrätten och då blev det pannacotta. Undrar om det blir förrätt för oss i år...

Den 10e september är det i alla fall dags... jag längtar!




Inga kommentarer: