söndag 15 maj 2011

Dags att inse fakta

Jag är inte 20 längre, jag är inte ens 30... Två utekvällar samma vecka, tar på krafterna på min 42-åriga kropp, men jag tror det är värt det.
Idag är jag inte bara trött utan också helt blåslagen. Man skulle kunna tro att jag blivit misshandlad, men jag har bara varit ute och haft kul.
Emmy, min underbara vän, är tjejen som stod i centrum igår. I juli gifter hon sig och igår var det dags för möhippa. Vi kidnappade henne på morgonen då hon var och gymmade på Atlantis spa. Sen dukades det upp champangefrukost hemma hos henne.



Än så länge var allt lugnt för mig, men nu var det dags för första utmaningen; Stripdancing!!! Det var faktiskt grymt kul. Men jag som har ont i höfterna i vanliga fall, ville absolut inte vara sämre än någon annan, och inte heller missa ett kul och annorlunda sätt till träning, borde insett fakta... Emmy däremot, hon dansade som hon aldrig gjort annat! Det var verkligen ett kul och annorlunda pass, påminner lite om zumba.



Eftermiddagen tillbringades på Syllerstorpett Ett helt galet ställe där man kan köra massa olika motorfordon och testa massa andra roliga saker. Vi delades upp i två lag som tävlade mot varandra. Vi började med folkrace vilket var helt ok, följt av jetski som var helt suveränt kul.



Här kommer bilder på lite andra roliga grejer som vi testade:








Visst ser det kul ut! Jag tyckte att jetski var allra roligast följa av hjulet som man snurrade runt i. Bågskytte tycker jag också är kul, men när jag nästan var klar kom mannen som höll i det på att man kunde haft ett skydd på armen, hmmm tror jag skulle behövt det.

Önskar att jag haft muskler att visa upp istället
Kvällen avslutades på "En Italienare och en Grek" för min del i alla fall, men Emmy och större delen av gänget fortsatte till Karlssons. Jag tror Emmy är nöjd med sin möhippa, själv hade jag jättekul och är glad och tacksam för att jag fick vara med denna dag!



1 kommentar:

Thea sa...

riktigt lyckad dag tycker jag att det var! Men aj.. dom blåmärkerna! :/