torsdag 5 maj 2011

Bäst i länet, 10 i landet

Ja, då pratar vi Habowoods kulturskola igen. Jag tror ju faktiskt att vi är bättre än en 10 plats i Sverige men det är klart om man räknar in lokaler i detta så failar vi totalt. För är det något i Habowood som kan bli bättre så är det just lokaler för kulturskolans verksamhet. Så snälla politiker i Habo kommun, HUR TÄNKER NI??? Vem intressen är det ni vill tillfredsställa? Kommuninvårnarnas eller era egna???

Denna veckan var det i alla fall dags för den årliga konserten som i år hade schlagertema. Jag njöt varje sekund av denna suveräna show, det blir bara bättre och bättre. Det finns otroligt många elever som har talang och detta kommer fram i dans, kör och orkester. Klart sötast var alla 2:or, dvs blivande elever på kulturskolan som bjöd på ett fartfyllt, härligt schlagernummer mixat med massa bra låtar.





Det här var var gårdagen bjöd på för min del, men eleverna själva hade två föreställningar till idag.
Men det blev sång och dans för min del idag i alla fall. Fanny spelade och sjöng på KFUM i Jönköping på Kultcafé och jag och Sixten var där. Det var flera förmågor där som spelade, sjöng eller dansade. Jag blev väldigt glad när jag såg att Anton Eriksson, från Bankeryd var en av dansarna, han är verkligen jätteduktig, I´m impressed!



Inga kommentarer: