måndag 19 september 2011

The winner takes it all!

Jag kan inte påstå att jag har någon typisk vinnarskalle direkt. Det är inte hela världen om jag inte vinner och jag tjurar absolut inte ihop för det. Kanske var därför jag aldrig blev något mer än avbytare i mitt fotbollslag när jag var yngre.

Däremot ser jag mig ofta som en vinnare! Samma sak tänker kanske du, men det tycker inte jag. Att vara en vinnare behöver inte betyda att man vinner hela tiden, utan att man ser nyttan av det som har hänt och använder sig av det på bästa möjliga sätt. Jag tycker om att testa nya, spännande saker. Även om jag inte alltid lyckas med det jag tar för mig, så ser jag ändå en vinst i den erfarenheten jag fått.

När jag går in i en uppgift, det kan vara allt från att köpa en trisslott till att starta ett företag, så gör jag det med inställningen: "Jag ska lyckas"! Inte köper jag en lott och tänker "Jag vinner ju ändå aldrig". Nu kan jag inte påstå att jag köper så mycket lotter och det är väl ett av de få fallen där det oftast handlar om tur. Annars tycker jag att tur och talang är överskattat. Ska man lyckas med något krävs hårt arbete, disciplin och målmedvetenhet.
För mig funkar det inte att "vänta på inspiration" när jag ska få något gjort. När kommer tex inspiration att ta hand om tvätten? Då skulle vi ju aldrig ha rena kläder i familjen Hugosson.

Härom dagen var jag med i en tävling på Jonathan Fagerlunds blogg där priset var två biljetter till genrepet på Lena Ph´s "Min drömhow". Självklart var jag en vinnare oavsett. Skulle biljetterna inte gå till mig skulle jag vara uppriktigt glad för den som vann dem. Jonathan skulle fortfarande vara min favvokille. Jag skulle också se det som en vinst att inte behöva åka till jobbet en söndag för att boka av kunderna på onsdag eftermiddag. Att åka Stockholm tur och retur bara över en kväll hade bara varit jobbigt... men, nu blev det inte riktigt så...

Jiiipppiiieee!!! Jag VANN!!! Tack till mina söta kunder som jag smidigt bokade om. Nu för tiden är det så bra väg upp till Stockholm så det är inga problem att bara åka över kvällen, kvalitetstid med Mikael kallas det. Det ska bli så häftigt att få se Lena Ph´s show, för er som inte vet, så älskar jag livemusik. Jag såg faktiskt genrepet när hon ställde upp med "Ont, det gör ont" i Globen 2004.

Ett stort, stort tack till Jonathan!




Det här är en tjej med helt rätt inställning. Jag ser verkligen fram emot onsdag Lena!


Inga kommentarer: