lördag 24 september 2011

I mina hörlurar

Jag älskar att lyssna på ljudböcker när jag är ute och går, springer eller tränar på gymmet. Jag kan också tillåta mig att lyssna, förutsatt att jag gör något "nyttigt" såsom diskar, städar eller tar hand om tvätten. Men jag skulle aldrig bara ligga i soffan och lyssna, då kan jag lika gärna läsa.
Nu lyssnar jag på "Vem vill bli miljadär?" av Vikas Swarup. Det är romanen som den Oscarsbelönade filmen "Slumdog Millionaire" bygger på.
En helt fantastisk och omskakande berättelse om en fattig pojke i Indiens slumkvarter. En liten kille med ett stort hjärta som på grund av att han lyckas svara rätt i TV-programmet "Vem vill bli miljadär?" blir arresterad. För hur kan en fattig, obildad kille veta svaret på dessa frågor utan att ha fuskat.



Så dagens tips: Lyssna på den! Läs den! Eller om du så föredrar: Se den!

Inga kommentarer: