fredag 23 september 2011

Matrix frisyrvisning

När jag började använda Matrix produkter på Studio H, blev jag tillfrågad om jag ville hjälpa till på Matrix visningar. Självklart kastade jag mig in i denna uppgiften, vilket betydde att jag hjälpte till både med modellernas frisyrer och make up. Visst var det lite nervöst, men det är ju inget hinder, för kul var det. Vid ett tillfälle blev jag ombedd att hämta upp en av Matrix stylister på ett hotell i Skövde för att sedan åka till Lidköping tror jag, där vi skulle hålla i en visning. Denna suveräna kvinna hette Karin och kom från Fellingsbro utanför Örebro.


Igår fanns Karin på plats i Jönköping, närmare bestämt på Stora Hotellet för att inspirera oss Jönköpingsfrisörer med det senaste på frisörfronten. Jag brukar ju säga att jag vill tillföra mer glamor i vardagen, det är verkligen vad Karin sysslar med men hon uttryckte det: "Jag ser till att fira lite nyår mitt i veckan, när som helst på året".

Till min stora förtjusning bjöds det på massa röda hår.








Det som också är kul när man går på visning är alla gamla vänner man träffar, både före detta kollegor och gamla klasskompisar. Mina underbara lärare Harriet och Britt brukar också vara på plats, och igår var inget undantag. Det var de som la grunden för allt jag kan idag, och det är jag så innerligt tacksam för. Det är alltid lika kul att träffa dem.

Radarparet Harriet och Britt

Min f.d klasskompis Peter Rosén, Louise Sundhall på Studio H, och en trevlig tjej på Salong Påpée som jag tyvärr missade namnet på.


Ett stort tack till Lotta, Susse och Tommy på Matrix, det var en kanonkväll.

Nu är jag och Louise taggade till tusen. Låt oss inspirera dig!


1 kommentar:

Camilla sa...

Vilken energi du har! Härligt att läsa! / "Fröken" Camilla