onsdag 14 september 2011

0 kalorier

Kunde varit svaret på frågan: Hur mycket har jag förbränt på träning senaste veckan? Men nej, det är inte träning det handlar om. Det är antalet kalorier i Shirataki nudlar, också kallade Miracle Noodle


Mycket spännande tycker jag. Själv wokade jag lite grönsaker till, och det smakade helt ok. Det blir kanske inte någon gastronomisk upplevelse, men som som sagt helt ok.


Det här borde passa människor i farten, för de ska bara sköljas under vatten, sen kan man äta dem. Innehåller inga kolhydrater och knappt några kalorier. Vad är det då gjort av? Jo, de är tillverkade av konjac roten (Jamsrot) och vatten.  På Rachael Rays Show berättar de mer om dessa härliga nudlar.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Var köper man dem? Endast via webshopen?

Gillar bloggen!

HAbowoodfrun sa...

Vad kul att du gillar min blogg!

Jag köpte mina på ICA Maxi i Jönköping, men det finns flera sajter på nätet som säljer dem.