lördag 17 september 2011

Det är inte jag

Glatt slog jag upp informationsbladet om årets konstfest som går av stapeln den 1a oktober och håller på till den 9e. Vi brukar gå till Spinnet på detta arrangemang som kallas för "Konstfesten i Habo". Det finns väldigt många duktiga konstnärer här i Habowood och detta är ett perfekt tillfälle för dem att få visa upp sig.
Har du någonsin tappat hakan? Det gjorde jag...


Hahaha! JAG står med som en av utställarna. Nog för att jag har ett konstnärligt jobb och fullkomligen älskar att vara kreativ men jag har inga planer på att ställa ut som konstnär... Strax efter jag läst detta ringde Thomas Lundh på fritidskontoret i Habo kommun.

"Du Ann, snart kommer en broschyr om konstfesten ut"
"Jo, tack" svarade jag, och hade svårt att hålla mig för skratt "jag har läst den" 
"Så nu undrar vi, vad har du tänkt ställa ut"?
"What"!!!

Då började han också skratta. Det visade sig att en Maria Hugosson ska ställa ut, men av någon lustig anledning råkade de skriva mitt namn i stället. Därför vill jag här och nu be dubbelt upp om ursäkt:
Maria Hugosson förlåt för att mitt namn hamnade i ditt ställe.
Och till alla er som förväntar er att få se mina alster, sorry!

Men vänta nu, var det inte förrän 1a oktober, hm... några tavlor bör jag väl få ihop.


Inga kommentarer: