torsdag 22 september 2011

Det gäller att se det från den ljusa sidan!

... och jag hade ju tänkt att jag skulle få en trevlig onsdagskväll. Jag hade kanske tänkt att den skulle fyllas med lite mer glitter och glamour, men vadå, en kul, trevlig kväll blev det.

Strax efter lunch åkte jag och Mikael mot vår vackra huvudstad, jag körde och han jobbade. Väl framme stannade vi till utanför ett Espressohouse. När vi parkerat insåg vi att det var parkeringsförbud just där, så snabbt in, köpte det vi skulle för att sen sätta oss i bilen och inta det. Visst hade jag gärna suttit där inne, men jag tycker det är så onödigt att riskera att få parkeringsböter.

En repetition av Lena Philipssons show på Cirkus var målet för vår färd, och jag hade inte ens snuddat vid tanken att jag, när jag närmade mig entrén skulle mötas av skylten: KVÄLLENS REPETITION INSTÄLLD!
Vilken tur att jag och Mikael gillar att åka bil, och att vi trivs så bra i varandras sällskap.

Självklart förstår jag att hon inte ställer in i första taget. Jag hoppas verkligen att Lena, som hade problem rösten kryar på sig, och att jag får tillfälle att se henne någon annan gång.

Vi glammade dock till det lite, kollade på veckans avsnitt av Hollywoodfruar på tv3play, på hemvägen.


Nu laddar jag om för kvällen frisyrvisning som Matrix har på Stora Hotellet i Jönköping. Sen hoppas jag få se en skymt av den underbara kvinnan på bilden, nu på söndag då jag ska besöka Bokmässan i Göteborg.

Inga kommentarer: