söndag 25 september 2011

Hmm... dags att inse fakta!

Jag började så smått misstänka att jag hamnat i ett tidigt (mycket tidigt) klimaterie. För under veckan som gått har jag överraskats av plötsliga svallningar vilket gjort att jag behövt jobba med öppen dörr till och från. Lite beror det väl på att hyresvärden satt igång värmen, och det tar ett tag innan den ställts in ordentligt, men det har inte riktigt känts ok. Igår gjorde som jag brukar när jag är lite hängig, tog några värktabletter och gick till jobbet, är man egenföretagare så är man. Inte förrän efter min andra kund insåg jag fakta - Det här går inte längre, jag är sjuk.
Vet inte när jag gjorde det senast, men jag ringde återbud till resterande kunder och åkte hem och sov. Först hela eftermiddagen, sen tittade vi på film på kvällen, "I rymden finns inga känslor", sen sov jag hela natten.
Idag var det meningen att jag och Maria skulle besöka Bokmässan, men det var bara att inse fakta, jag är sjuk. Det har alltså bara blivit en slappardag idag, vilket bara har känts skönt. Jag tror jag behövde det.
Det hade varit så kul att hjälpa Pocka i deras monter, där vi skulle vara avbytare så Lotta och Karin kunde ta rast, men tyvärr...
Visst fanns det fler montrar jag hade velat besöka, bla Qoola Qvinnor  Och denna Maria Montazami, henne får jag helt enkelt träffa någon annan gång.

Något kul som hänt är att jag har blivit Au pair-mormor. Morgan som jag tog hand om blev igår mamma till en liten kille som heter Iver Lachlan Osborne



Visst är han söt. Nu vill jag ju ännu mer åka tillbaka till min underbara familj.

Inga kommentarer: