tisdag 27 september 2011

Ännu ljuvligare toner

Jag vet att jag är bortskämd som har livemusik omkring mig så gott som dagligen. Det är verkligen vardagslyx att ha barn som sjunger och spelar instrument. Jag trodde uppriktigt att det inte kunde bli bättre, men ett besök av Ragne Pettersson bevisade att jag hade fel.


Med en otrolig pressision, och under flera timmar, skruvarde, klinkade och vred han på dessa strängar tills det lät helt perfekt. Jag är imponerad!

Fanny testade genast pianot, och tyckte att det var så mycket bättre att spela på. När Filippa sen avlöste henne, la hon sig hos Sixten och läste Harry Potter för honom.




Jag tycker att man ska supporta sina barn och uppmuntra dem till att göra det som de tycker är roligt.

Däremot mår jag verkligen dåligt när jag ser hur Gunilla i Hollywoodfruar behandlar sin dotter Erika. Jag hoppas verkligen att de klippt och klistrat ordentligt och att det vi ser inte är sanningen. För om det är det, så tycker jag det är psykisk barnmisshandel. Tyvärr blir jag inte speciellt lugnad av att läsa Gunillas blogg där hon skriver om att Erika är mobbad i sin skola, och hur hon inte blir bjuden på en klasskamrats kalas. Jag önskar att denna Gunilla ska ta sitt förnuft till fånga och dra sig tillbaka, både för sin egen och för Erikas skull, och att de båda ska hitta sin självkänsla i lugn och ro. De enda som tjänar på att de är med i Hollywoodfruar är tv3 för det är verkligen tv som säljer.

Jag hoppas verkligen att alla föräldrar tycker att de har värdens bästa barn. Fast det är inget man behöver övertyga alla andra om, det räcker med att barnen vet!

Inga kommentarer: