söndag 1 juli 2012

50-års fest med BBQ

I äkta amerikansk anda firade vi att Carter Arnold fyllt 50. Massor av folk hade hittat hit, för mig både kända och okända.
Födelsedagsbarnet
Jag träffade bl.a. en gammal barndomsvän, ja, vi växte upp på samma område och han var väl mer med mina bröder än med mig. Jag tror säkert det är 25 år sedan jag såg honom senast, men Tobias var sig lik. Jag fick också träffa hans fru som var från USA och deras lilla dotter.


Familjen Arnold hade dukat upp en härlig BBQ med kycklingklubbor, en underbart god böngryta, potatissallad, chips (såklart) och lite andra tilltugg. Ur högtalarna strömmade go countrymusik och i trädgården svajade Texas flagga (det tror jag i alla fall att det var).

Det var många som sjöng för Carter


Rikard och Nathalie hade precis kommit hem från Tanzania där de varit med Jonathan och äldsta dottern Arnold dvs Amanda. Läs om deras äventyr HÄR.

Sixten och Noah roade sig större delen av kvällen med den här.
Annika, Katrin och Åsa - några av mina underbara vänner!

Och min vän Gunilla som förmodligen förlängt mitt liv med flera år -
det är sällan jag skrattar så mycket som jag gör i hennes sällskap!
Carter och Mia, vilken härlig fest! Allt var på topp, maten, vädret och humöret. Tack för att vi fick vara med en kväll som denna!

Inga kommentarer: