lördag 28 juli 2012

Skattjakt

För några dagar sedan hade vi underbara familjen Larsson på besök. Förra året lyckades vi åka till USA samtidigt, men bortsett från New York, där vi i vår familj var en väldigt kort stund, var vi på helt olika platser. Nu har vi bokat Thailand samtidigt och delvis på samma ställen, det ska bli så kul!
Utöver massa Thailandsprat berättade Niklas om en spännande grej. Geocaching! Modern skattjakt. Det finns appar att ladda ner, sen är det bara att ge sig sig ut och leta.
Jag har sedan länge velat åka till Visingsö och cykla så igår slog vi två flugor i en smäll. Vi packade matsäck, lastade på våra cyklar och styrde mot Gränna.




När man hittat en "skatt" skriver man dit datum och sitt namn. Man kan också registrera det på geocaching.com



Efter att ha hittat "skatten" i Näs, tog vi oss ett välbehövt dopp i Vättern. Jag som brukar vara en sådan badkruka tyckte att årets premiärdopp var riktigt, riktigt skönt!



Alla gömställen var inte barnvänliga. Inte lätta att hitta heller!


 Tanken var att vi avslutningsvis skulle ta en fika hos Susanne DalsättPersgården...

 ... som tyvärr hade stängt när vi kom fram. Nästa gång ska jag kolla upp öppettiderna innan. Det såg i alla fall härligt ut här och jag tänker absolut ta mig tillbaka hit igen.



Nöjda med dagen och vårt lilla äventyr tog vi färjan tillbaka till Gränna.
 
Ännu mer nöjd är jag över att min man just nu sitter och kollar upp att det finns massa "skatter" i Lake Forest och Laguna Beach, mina favorit platser i härliga California. De måste vi hitta!!!

2 kommentarer:

Tilda Larsson sa...

Tack för att vi fick komma, det var supertrevligt!
kram

Habowoodfrun sa...

Varsågod! Det var bara roligt :) Jag la till dig under fliken "Bra bloggar" hoppas det är ok ;)

Kram Ann