fredag 20 juli 2012

Kristallkronor och Tennis i Båstad

Förra veckan var det tennisvecka i Båstad. Nu är det flera år sedan jag var där senast, så det blev ett kärt återseende! Jag kan inte direkt påstå att jag är något tennisfan, och vi såg väldigt lite av den varan. Nej, det är allt runtomkring som fascinerar mig. Atmosfären, alla människor kända som okända, den goda maten, pulsen och mycket, mycket mer. För att inte tala om alla give-aways!

Lite tennis såg vi ändå mellan regnskurarna
Lunch med Helen och Vidar

Jag och Mikael



Jag blev glatt överraskad på middagen, för till bords fick jag en gammal lekkamrat, Paul som jag inte sett på... låt se nu... 30 år!!! Jag hade aldrig känt igen honom om inte jag vetat att han och Mikael är kollegor, även om han numera bor i Stockholm. Vi pratade gamla minnen och om gamla bekanta, jag låter nästan som en pensionär hör jag, men det var väldigt trevligt. Hoppas att det inte dröjer 30 år tills vi ses nästa gång!







Vart vi än gick, välkomnades vi av vackra kristallkronor. I hotellobbyn, på hotellrummet, i frukostmatsalen,  på dansgolvet ( i skiftande färger) ja till och med i det provisoriska tältet i Hamnkrogen. Bara glitter och glamour!

Inga kommentarer: