fredag 29 juni 2012

Vad glad jag blir

Det finns så oerhört mycket att vara glad och tacksam över. I skrivande stund lyser solen, det gör mig glad. Igår kom en kund in med en bukett rosor, åhh vad gulligt!


En annan kund kom in med en utskrift på listade saker att göra i Thailand, som hon tycker att vi inte bör missa. Jag vet att jag sagt det förr, men det är värt att upprepas; Jag har världens bästa kunder. Och världens bästa jobb. Jag får umgås med trevliga människor hela dagarna och göra dem fina och nöjda. När jag får några minuter över, som vid verkningstid på färg, kan jag sätta mig och skriva en stund. Jag känner mig lyckligt lottad. Nu är det två arbetsdagar kvar för min del, sen blir det en efterlängtad semester. För hur bra jobb man än har så är det gott att få vara ledig.


Igårkväll hörde jag skratt inifrån Filippas rum, då låg alla tre syskonen Hugosson där och tittade på gamla filmklipp på mobilen. Jag blev så nyfiken att jag bad dem tränga ihop sig lite så jag också fick plats. Sedan skrattade jag med när jag såg hur Filippa mimade både till när Sixten är arg och ledsen, och till när Fanny pratar och sjunger. Filippa har talang för det där!

Sedan skrattade de, med en antydan till sarkasm, när jag stolt visade det fina kortet ovan. "Ahh, har du lärt dig använda redigeringsprogram på mobilen mamma?"

Inga kommentarer: