torsdag 5 juli 2012

Pengarna i sjön!

Jag lyssnar gärna på ljudbok när jag tränar, diskar, viker tvätt och all annan tid som går att kombinera med detta. Det har blivit några böcker genom åren och förhoppningsvis blir det ännu fler i framtiden.


Nu är det ju så att jag ska vila min fot och den enda träning som funkar är simning. Jag tycker att det blir lite långtråkigt utan min ljudbok. Så i senaste numret av Fitnsess läste jag om att det numera finns vattentäta hörlurar och vattentät armhållare. Me like! De går att beställa på http://www.h2oaudio.se/ eller som jag gjorde på Gymgrossisten. Igår, tre dagar senare hämtade jag ut dem på Konsum och åkte till Attarpsbadet för ett kvällsdopp. Jag borde kanske säkerhetskopierat telefonen innan jag gav mig ut på min simtur, men det behövdes inte. Allt funkade helt fantastiskt! Vilken lycka! Tusen meter simning med bok i öronen. Det kommer lätt kunna bli det dubbla. Jag lyckades till och med svara i telefonen och genomföra ett samtal när Fanny ringde mig medan jag fortfarande var i vattnet. Däremot lyckades jag inte ta något kort under vattnet, men det går säkert när jag fått öva lite. Ett över vattenytan blev det i alla fall.



Det gamla ordspråket "Pengarna i sjön" har fått en helt ny innebörd för mig.

2 kommentarer: