måndag 18 juni 2012

Det kunde varit värre

.. mycket värre! Jag har haft lite problem med vätska i min högra fot, inget som varit någon större fara, men ändå. Igår sa en kompis till mig att jag borde kolla upp det, vätska i benen kan vara ett tecken på hjärtsvikt. Hjälp!!! Jag ringde till vårdcentralen i morse och fick en tid på eftermiddagen.



Där träffade jag en trevlig läkare från Ungern. Efter att han tittat på min fot skickade han mig med ovanstående lapp att göra EKG och ta blodprover. När provsvaren kom en halvtimma senare kunde han utesluta hjärtsvikt eftersom alla prover såg bra ut. Jag kunde pusta ut.
Han trodde jag hade överbelastat foten och att en slemsäck till en sena i foten var inflammerad och därmed vätskefylld. Medicinering, vila och ingen träning, blev min dom. Han trodde inte jag skulle kunna springa en halvmara i höst, kanske inte tjejmilen heller. Snyft! Men jag tror inte riktigt på det där, det kommer nog gå bra. Nu hoppas jag medicinen biter och jag kan simma så länge, för det belastar ju inte foten. Vilken tur att jag köpt kort på Attarpsbadet. Förmodligen kan jag köra lite övningar på gymmet också, armar och mage behöver kanske också tränas. Men jag ska ta det lite lugnt nu i början. Läkaren hade gärna velat sjukskriva mig men det ville jag absolut inte. Jag jobbar bara två veckor till sen ska jag slappa.
Det positiva är att den tiden jag tänkt lägga på träning kan jag nu lägga på skrivandet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skön blogg du har här:) har du twitter eller fb att följa dig med ????

Vill du ha inrednings inspiration..kolla in min blogg:)
ha en kanovecka

LOVE Maria på inredningsvis.se