lördag 16 juni 2012

Back on track

Jag vet att jag legat på latsidan vad det gäller träning senaste veckan, men man kan ju inte vara på topp jämt. Däremot har jag skrivit en hel del på min roman enligt de uppgifter jag fått av Ann Ljungberg via sommarskolan. Åh det är så kul!


Ikväll blev det en underbar kyckling och jordgubbssallad á lá Panera Bread i USA. Sen fortsatte jag i sundhetens tecken (kan inte skryta med att jag ätit så nyttigt tidigare i veckan heller). Jag hade egentligen bara tänkt att ta min vanliga promenad till Domsand, men kände efter ett litet tag att jag kunde lika gärna springa. Det slutade alltså med en löprunda på 11,1 kilometer. Gissa om jag känner mig nöjd? Självklart håller jag inte än det tempot jag vill ha på tjejmilen, men jag sprang och det kändes bra. Utmed min runda fanns sviter från dagens Vätternrundan. Jag såg några cykelhandskar, en vattenflaska, ett antal urdruckna powergel och en cykelslang. Jag såg också en liten söt vän utmed vägkanten:

Det var en liten kopparorm!

4 kommentarer:

Peter Fahlén sa...

Härligt att du kommit igång!:-)

Habowoodfrun sa...

Tack Peter! Ja, nu börjar karaktärena ta form...och jag börjar komma i form =D

Smultron på ett strå sa...

Duktig du är som tränar och äter nyttigt! Här väntar semester om några dagar och då blir det nog sådär med båda delar, får ta tag i livet lite senare i sommar helt enkelt! Ha en bra söndag!//kram maria

Habowoodfrun sa...

Tack Maria! Jag skriver inte direkt om när jag frossar i kakor och godis, för det är inget jag är stolt över, men det händer :/
Tack och lov så kommer det stunder då allt flyter på :)
Kram på dig!