fredag 1 juni 2012

Bäst igen!

Det är inte annat än att man är lite stolt. Vårt underbara Habowood är utnämnt till den bästa kommunen i Sverige, igen!
Här kommer lite länkar ni kan gotta er i:

Expressen
SvD
Svt
GP


När vi flyttade hit för 16 år sedan fick vi nästan försvara vårt val av bostadsort. Det behövs inte idag. Redan när vi flyttade hit förutsatte jag att allt skulle fungera, men att jag skulle trivas så suveränt bra som jag gör hade jag inte kunnat föreställa mig. Det gäller det mesta, allt från att det är en bra kommun att driva företag i, en nära relation till politikerna, bra barnomsorg och skolor, men framför allt, alla goa, underbara vänner som finns här.
Här finns närheten till Vättern, till landet, och till stan (Jönköping) vad mer kan man begära. Det skulle vara lite fler soltimmar om året då. Eller att kombinera sitt boende här med ett litet hus i södra Kaliforninen!!!

Här har ni VÄRLDENS BÄSTA KULTURSKOLA!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kör du nåt slags "låt stå" på det här skrytinlägget eller?:-D

Habowoodfrun sa...

Hahaha! Det gäller att sluta när man är på topp :D
Eller tycker du att det är dags för mig att komma med något nytt???

Anonym sa...

Jag vill minnas att du fällde nån kommentar när jag inte förnyade mig. Först såg jag det här som skön revansch, sen blev tanken att det ju förstås vore roligare om du faktiskt skrev något!:-)

Hur går det med manusarbetet?? Är det för att du arbetar så mycket med det, som du inte har tid att skriva här? Jag hoppas det, du vet att jag hoppas på att få veta mer om en viss bad girl, om jag får kalla henne det:-)

Anonym sa...

... vad tycker du?:-)

Habowoodfrun sa...

Vill bara påpeka att ditt uppehåll var något mer än tre dagar!!! ;)
Jag kan tyvärr inte skryta med att jag varit bra på att skriva överhuvudtaget, vare sig i bloggen eller på mitt manus.(Inte läst så mycket bloggar heller tyvärr) Däremot har jag kommit igång med träningen igen. Denna tiden, innan skolavslutningar, är det högtryck på jobbet också. Simultankapacitet verkar inte vara min grej, det är allt eller inget som gäller :)
Jag blir faktiskt lite sugen på att skriva nu när du påminner mig, jag vet ju att du gillar min bad girl ;)

Anonym sa...

Ha ha, jag trodde inte att det första svaret kom med, därför fick du ett kort "Vad tycker du?" också:-)

Nu ska vi inte fokusera på uppehåll, nu fokuserar vi på hur produktiva vi är just för tillfället!:-) Hälsa henne om du kommer igång igen;-)