tisdag 26 juni 2012

Träna med PT

Jag tycker om att sätta upp mål och sen jobba mot dem. Stora som små, privat och i jobbet. Mina lediga dagar är sällan lediga, eftersom jag har min lilla "att göra lista" som inte alltid är så liten.
Ett av mina mål är att springa tjejmilen i höst. Den hade jag velat klara under 60 minuter, men man ska lyssna på sin kropp, och min talar om för mig att jag har överbelastat ena foten, och därför får jag kanske vara nöjd i år om jag tar mig runt överhuvudtaget. För att klara detta på bästa sätt har jag anlitat en personlig tränare.



Igår kom Linda Regnell, som driver företaget levmer, hem till mig för att gå igenom den hälsodeklaration som jag fyllt i tidigare om bl.a. träningsvanor och kost. Linda är utbildad Personlig Tränare på Axelsons Gymnastiska Institut och har precis som jag, läst till kostrådgivare på Paulùns Näringscenter.
Linda ska hjälpa mig att ta fram två olika pass på gymmet. Ett för att bygga upp muskler som hjälper mig att bli en bättre löpare, och ett allround-pass för hela kroppen. Hon ska också ta fram ett löpschema där jag ska variera min löpning med intervaller, pulsträning och långpass. Allt för att få en så effektiv träning som möjligt.



Jag har även anmält mig till Stockholm Halvmarathon men läkaren tror inte att jag kan springa det i höst. Om det nu blir så, så gör det inget. För det datumet har jag blivit bjuden på Helen Lindells releaseparty för hennes bok Bortvald. Det är ju inte varje dag man är bjuden på något sådant och springa långt kan jag göra någon annan dag.


Inga kommentarer: