torsdag 7 juni 2012

Egen tomatodling

För två år sedan sådde jag själv frön både tomat och phylsalis och fick en massa plantor. I år missade jag det och har istället köpt 6 stycken tomatplantor.


Dessa ska jag förhoppningsvis vårda ömt, så vi får lite goda tomater i augusti. Skulle jag misslyckas så är det ändå inte kört. För strax utanför Habo finns en tomatodling. Här hos Marcus Söderlind var tv4 och lagade mat härom dagen.


Mitt%20k%C3%B6k%20lagar%20en%20rustik%20pastar%C3%A4tt%20med%20solmogna%20tomater

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ann ! Hoppas du lyckas med dina plantor, lyckas du lika bra med dom som med mina extensions så lär du ha tomater till jul. Vill bara tacka dig igen och tala om att du är fantastisk. Jag är så nöjd. Fast jag var seg efter dagen hos dig så fick jag ändå massa energi till att orka ut i skogen 40 min med hög puls!! Och ja jag satte upp håret i tofs och på med Kalles keps. Tack ! Du har lyckats igen! Kram Annlouise ( Montazami)

Habowoodfrun sa...

Hahah, du är helt underbar. Det är inte alla som har en alldeles egen Montazami :) Håret blev verkligen jättefint och jag är också supernöjd med resultatet, snygga du!
Vad duktig du är som hann med en powerwalk också, du peppar mig att ge mig ut på en liten runda med, nu när jag inte behöver jobba ikväll :)
Kolla gärna med Kalle om han vill vara med på dansen.

Kram Ann

Anonym sa...

Åh det finns inget som är så gott som hemodlade tomater! Mums!

Habowoodfrun sa...

Mmmm... det är som smågodis... nästan i alla fall :)