fredag 15 juni 2012

Nya bekantskaper

Jag har fått fem nya vänner. Alla helt underbara på sina sätt. Jag inser att jag kommer att spendera mycket tid med Frida, Alice, Emma, Agnetha och Vicky framöver. Minst en gång om dagen, hela sommaren ska vi träffas. Vi ska fika, träna, skratta, gnälla, förmodligen skrika åt varandra, återförenas. Jag som inte skulle göra något speciellt i sommar, kommer åka iväg med mina vänner, långt bort... Vi ska helt enkelt ut på en massa galna upptåg tillsammans.
Det är härligt och befriande att skriva. Mycket enklare än att ha tonårsbarn, för mina karraktärer gör ju precis som jag vill att de ska göra, även om de faktiskt börjar få egna liv nu så är det ändå jag som har sista ordet.
Förhoppningsvis en vacker dag i framtiden kommer du också att få lära känna dessa härliga kvinnor och följa med på deras livs äventyr.

4 kommentarer:

mammaV sa...

Det ser jag fram emot! :)
Har följt din blogg nu ett tag, och hoppas att du ger ut din bok!

Habowoodfrun sa...

Tack! Det hoppas jag med :)

Anonym sa...

Klart du kommer att ge ut boken! Ska bli kul att läsa framöver. Det du läste upp på kursen var ju riktigt roligt!

Habowoodfrun sa...

Tack Anna :) Det är riktigt kul att skriva igen, det går ju lite upp och ner, i alla fall för mig. Självklart är målet att ge ut boken så fler kan få skratta ;D