söndag 6 maj 2012

Utnyttja tiden

Idag var Sixten på bowlingkalas. Han och Mikael tog en tur in till Jönköping redan igår, eftersom de inte läst så noga på inbjudan. Men hellre en dag för tidigt än en dag försent!
Två timmar mitt på dagen i centrala Jönköping, tja man kan ju alltid åka till a6. Men det lockade mig inte speciellt. Jag ska ju snart till London och väntar med shopping tills dess. Istället drog jag på mig träningskläder och så fort jag lämnat Sixten på Bowlingcity gick jag mot Södra Vätterbygdens Folkhögskola. Har bara trevliga minnen från denna skolan. Vid 22 års ålder tog jag keyboard-lektioner här, det gick väl sådär, men kul var det. För ett antal år sedan pluggade Mark Swanson, en av mina amerikanska släktingar här, då var vi och hälsade på. Och förra året var Fanny och ett band hon dragit ihop, förband till "Martin Damberg och Stora planer", vilket blev väldigt lyckat.

Utsikt från SVF
Därifrån gick jag mot Vattenledningsparken. Jag vet att jag varit där någon gång men det är längesen. Tyckte det var tråkigt att gå på de stora vägarna vilket gjorde att jag inte gick rätt med detsamma. Men det gjorde inget, jag njöt av omgivningen, det fina vädret och ljudboken i mina öron. Det var dock värt mödan att gå dit för det är så otroligt vackert där.



Så härligt att gå "ute på landet" fast bara ett stenkast ifrån stan. Sverige är verkligen oslagbart när det är fint väder!

Inga kommentarer: